Tuesday 2 March 2010

transaksi tidak menjadi

tadi kawan saya beritahu dia nak kahwin summer ni. berita baik. mulanya saya ingat dia bergurau. katanya,

"umur dah 21 dah. kawan2 jameela(bukan nama sebenar) ramai masa ni dah ada anak dah pun"
(tapi saya kawan jameela jugak, tak ada anak pun)

tabik lah kat jameela ni. sesungguhnya dia memang tampak sudah sedia untuk mendirikan rumah tangga. dia sememangnya dah cukup mahir dengan skill2 asas untuk menjadi isteri ni. kalau saya nampaknye 15 tahun lagilah baru boleh kahwin.

ada lagi berita yang lebih baik. sebelum itu saya ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada ryan air(seperti airasia tetapi versi europe). saya ingin ke italy cuti easter ini. lalu saya pun beliah tiket untuk 4 org ke italy; tiket saya dan 3 orang lagi kawan saya. entah macamana setelah mengisi maklumat debit card saya, website ryan air hang. saya ingat transaksi jual beli itu tidak menjadi lalu saya mencuba sekali lagi. beberapa hari selepas itu baru saya tahu yang saya sudah beli 8 tiket. saya rugi 80 pound. kalau dalam RM hampir2 cecah 480 juga. minta refund katanya tidak diapprove. letih saja saya berbahasa inggeris dengan operator itu.

tiba2 hari ini, setelah hampir sebulan, ryan air memberitahu flight saya delay 13 jam dan boleh minta refund. gembira tidak terhingga hati berbunga bunga. seperti hendak peluk huda saja. oh huda itu adik saya. selama ini saya kais pagi makan pagi kais petang makan petang kerana tiada wang secukupnya. oh tak sabar nak ke italy!




No comments:

Post a Comment